En lugn helg

Jag hade en lugn helg, den första på hela året nästan. Sist kanske var i mars iaf, så därför tyckte jag att jag behövde en lugn helg.
Jag brassade hem till men kära mor i hopp om att få lite trevligt och lugnt med ett säkert avstånd från alkoholen :)
Väl hemma så var ingen kär mor där... det var ganska trist till en början, tills jag kom på den härliga idén att börja rota som jag alltid gör när jag är hemma.
Det började med att jag testade ett tiotal olika hattar och funderade på att ta med några hem, tyvärr så är Sverige ett ganska tråkigt land när det gäller hattar, iaf orgniella hattar med mycke färg. Skulle jag tagit en svart vanlig rocker-hatt så skulle jag nog komma undan med det, om det inte vore för att jag bodde i Umeå.


När jag rotade hittade jag även massa snygga kläder från när min kära mor var ung, Sofi Fahrman skulle gråta av lycka om hon fick gå loss bland mammas gamla kläder, tyvärr så har jag gått upp några kilo för mycket i vikt på slutet för att ens orka försöka klämma mig i dessa kläder, 'se men inte röra'!
Jag lyckades även hitta en bok om mina första år, tydligen så var mitt första ord "Titta", det använder jag fortfarande lika flitigt. Jag hittade också massa coola Ep's som mamma hade liggandes i sitt gammal Ep-fodral, skit coolt tycker jag, fanns massa Stones där iaf :)


Mitt i allt så hittade jag också ett fint rutigt tyg som jag fick för mig att sy en veckad kjol av, mitt i den fina idén så kom faktiskt mamma hem, perfekt tajming skulle jag vilja kalla det. Speciellt eftersom hon är gammal syslöjdslärare. Jag insåg ganska fort att mitt fina symaskinskörkort kanske borde förnyats, men mamma fanns ju där och kunde guida mig genom både trassel och riktningar.

Efter ett tag så fick mamma ta över lite smått med strykande å annat små pjoller. Då fick jag den brilljanta idén att testa nån häftig hårlocksgrej jag hade kvar sedan jag var liten, ja nu snackar vi dagis-liten. I med den och lite vila till stjärnor på is, sedan ut med skruvarna, och där var den, den härliga 80-tals pudeln som jag tyvärr inte alls saknat.
Då ringer D och frågar om jag inte kan komma på den lokala puben, hm tänker jag... med min nya frilla kanske det skulle vara hett. Men jag avvaktar någon timme till och fortsätter på kjolen. Väl nästan klar med kjolen inser jag att den är aldeles för lång, ja alltså den var i en sån där konstig längd, så jag bestämmer mig för att göra klart den nästa helg istället och seglar iväg mot puben.


Väl på puben så smiter jag in, vilket jag inte visste förrns jag fick höra att det faktiskt kostade att gå in. Så när jag inser att det faktiskt kostade, så vågade jag inte heller röra mig från min plats i tron om att bli upptäkt. Så jag sitter på samma stol i 1,5 utan att ta ett litet steg. Volymen är så hög att när det väl sätter sig någon bredvid mig så hör jag ändå inte vad personen säger. Jag blir totalt osocial och mest uttråkad, men bestämmer mig för att vänta tills dom stänger eftersom jag inte vill köra hem ensam. Vad kan jag säga, jag var helt utmattad dagen efter och vaknade inte förrns kl 15.30, jag trodde inte riktigt det var sant, men ack så skönt det var :)
Jag hade klarat en HEL helg nykter!!!

Kommentarer
Postat av: G

Hej! Vill tipsa om en rosa design om du är intresserad. http://babbidesign.blogg.se Ha en fortsatt trevlig söndag!

2008-10-26 @ 13:47:08
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0