Lördags

Det hela började med att jag satt och klicka runt på universitets olika hemsidor och fann att de på Orgio skulle anordna något hette Oktoberfesten! Jag blev ju självklart jättetaggad eftersom det stod "mycket öl och korv". Jag fick med mig Fjollgrisen och Lillefot, så vi for och köpte biljetter utan en aning om vad som väntade.
När vi väl stod utanför Origo så skrattade vi bara. Folket som var där inne var bara killar, "kung" tänker nog det flesta nu, men utseendet på dessa va det något fel på.
Det dominerade av killar som hade skjortan instoppade i ett par gamla byxor och hade långt hår som de satt upp i en hästsvans.. Medan vi stod utanför och dividerade om vad vi gett oss in på eller rättare sagt, vad jag har satt mina vänner i för situation så kom två tjejer som också skulle in "fjuh". I Dörren mötte vi glad personal som va utklädd i tysk folkdräkt.. Roligt.
Vi beställde, fort som fan, en öl och satte oss sedan ner för att beskåda vart vi hamnat. När det väl började nalkas mat så satte vi oss i det mellersta bordet längst ut. Borden fylls på så att det blev fullt överallt, men till vår förvåning så flyttade de som satt sig bredvid oss till en annat bord, så att det var 3platser lediga kring oss. Jaha!?
Det sjöngs och skålades i väntan på ett "varsågod".
Tiden var inne att hämta mat och i buffén så bjöds det på prinskorv, chorizo, köttbullar, potatisgratäng och surkål. Minuterna flög i väg i takt med ölhävningen och det slutade med att varje sällskap sjöng för sig själv från ett sånghäfte vi alla fått. Bordet vi satt med inbjöd sig inte att sjunga med dom, så där satt vi helt själv med massa okänt folk. Alla andra tycktes känna varann. Trots detta hade vi extremt roligt och under vistelsen där skrev vi ner en del citat som sagt under kvällen. 

-"Attjo, AAAAtjoo... Jag tror jag har fyllenysningar" sade Lillefot

Lillefot häller lite av Fjollgrisens cider till sitt glas och tar sedan mitt glas och häller till sitt.
-"Jag vill inte dricka så mkt!" Lillefot
-"Men de vill ju jag" sade jag
-"Jag försökte iaf" sade Lillefot efter att hon blivit nekad at få hälla tillbaka cidern i mitt glas

Lillefot spiller på bordet innan hon ska dricka så jag kommenterar detta och säger:
-"Fan vad du dreglar"
-"Jaha haha jag har inte ens märkt det"
-"Vafan det är ju fjärde gången"
-"Men det är ju bara min tredje öl!?"

Lillefot funderade på att hälsa på en gammal klasskompis som var på origo. I hennes fundersamhet säger jag
-"Lillefot, vi är på en sittning, vi måste ju prata med någon annan än oss själva!"

Fjollgrisen och jag pratar om hon kunde bära handväskan lr inte.
-"Jag har en knut i axeln" Fjollgrisen
-"Åh får känna, men hjälp den är ju som en cancerknöl"

-"Jag vill inte ha kuk, jag vill ha singstar" jag

-"Det vore en miss av mig att inte fara eftersom jag och han har gått i samma klass" jag
-"Det vore en miss av mig att inte fara eftersom jag knullat hans kompis" Lillefot

-"Har du hört historien om...." Lillefoten
-"fönsterkrogen Niklas" jag

-"Sötafröken han är bög" Fjollgrisen
-"Ja, men han har väl kuk för de" jag

-"Tjofaderittan Lambo" sjöngs det vid vårt bord, dock fick inte vi vad med så då sjöng jag
-"Taaa mig i rÖÖven"

-"Lammkött, lammkött, lammkött" Fjollgrisen


-"Jag är en fin flicka, jag gör aldrig något dumt" Fjollgrisen


-"Vad ska jag skriva då?" Lillefot

-"Safe?" jag


-"Men hjälp, jag ser ut som en fet karl" Jag


-"Vi kan ju va på krogen en timme längre nu ju eftersom det ändras till vintertid" jag

-"Nej, vet du vad det betyder? Att jag kan va han en timme längre" Lillefot


Två brudar cyklar förbi utanför Origo, den ena skjutsar den andra.

-"Vart ska jag?"

-"Cykla till höger"

-" men jag ser ju inget".. de cyklade åt vänster


-------------------------------------------------------------

Jag och Fjollgrisen hamnade sedan på en efterfest och där sades detta:

"Åh vilket fint golv!" jag
"HAha ja de är fint" han som bodde där

"Får jag ta ett vinglas"
"Ja visst får du det, men det där är ett ölglas"
"perfekt"

"Amen jag ska dra nu"
"Vart ska du?"
"Lammkötte"

De va den kvällen. Dags att krypa till kojs nu iaf göra sig iordning!
Känner taggen som fan inför lördag, ska ju ha maskeradfest wohoo ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0